LÍNIA 2: creació i millora dels obradors agroalimentaris compartits

OBJECTE

Ajut per a la creació i millora d’obradors agroalimentaris compartits.

BENEFICIARIS

  • Entitats públiques.
  • Entitats sense ànim de lucre.
  • Empreses agroalimentàries: aliances de mínim tres persones físiques i/o jurídiques que es constitueixen com a persona jurídica.

 

REQUISITS

  • En el cas de sol·licitar l’ajut per a la creació d’un nou obrador, cal justificar la necessitat de creació de l’obrador i que no existeixi un altre compartit, amb característiques similars, al mateix municipi.
  • Aquesta línia està sotmesa al reglament de mínimis en règim general.
  • L’import mínim per sol·licitud és de 750 €.

 

QUANTIA DE L’AJUT

El 60% de les despeses elegibles, fins a un màxim de 100.000 € per beneficiari.

En el cas que la despesa sigui per assessorament, la quantia serà el 50% del servei de consultoria, fins a un màxim de 20.000 € per beneficiari, i si és per personal de dinamització de 35.000 €/any, totes dues despeses incloses en el màxim de 100.000 €.

 

DESPESES SUBVENCIONABLES

  • Inversions en els establiments ja existents i autoritzats consistents en la compra i/o instal·lació de maquinària i equipaments.
  • Elaboració i redacció de projectes tècnics per a la construcció de nous obradors o per a obres d’arranjament i reforma per adaptar establiments ja existents.
  • Construcció, obres i reformes, compra i/o instal·lació de maquinària o equipaments de nous establiments, o inversions per adaptar els establiments ja existents.
  • Assessorament expert.
  • Despeses de personal de dinamització.
  • Despeses indirectes.
  • Elaboració de l’estudi de viabilitat.
  • Auditor de comptes si cal per justificar les despeses subvencionables.
  • Despeses derivades de la creació administrativa de vivers d’empreses o líving labs.

 

DESPESES NO SUBVENCIONABLES

  • Qualsevol impost (excepte l’IVA no recuperable), tribut, gravamen, recàrrec, interessos o sancions. Les taxes d’inspecció i tramitació urbanístiques sí que ho seran.
  • Serveis relacionats amb activitats permanents o periòdiques, tampoc els relacionats amb despeses normals de l’empresa, excepte el lloguer.
  • Pagaments en efectiu.
  • Despeses o factures posteriors a la data de finalització al termini d’execució i justificació.

 

JUSTIFICACIÓ I EXECUCIÓ

  • Realitzar les despeses entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2023.
  • Justificar abans del 10 de novembre de 2023.
  • En el cas d’empreses agroalimentàries que sol·licitin l’ajut abans de constituir l’empresa, caldrà presentar el document de registre mercantil de l’entitat constituïda o la declaració censal d’alta d’activitat.

 

CRITERIS DE PRIORITZACIÓ

L’ajut s’atorgarà per concurrència competitiva amb el següent ordre de priorització amb un màxim de 10 punts per sol·licitud:

  • Igualtat de gènere. (màxim 2 punts).
  • Relleu generacional (màxim 2 punts).
  • Mesures per al foment de l’economia circular (màxim 1 punt).
  • Estar inscrit al CCPAE; CCPI o DO/IGP (màxim 1 punt).
  • Cens de la població on s’ubiqui l’obrador (màxim 1 punt).
  • Segons la forma jurídica del sol·licitant (màxim 2 punts).
  • Priorització proximitat (màxim 2 punts).

 

SOL·LICITUD

Fins al 27 de febrer a través de mitjans telemàtics a través d’aquest enllaç.

 

MÉS INFORMACIÓ

Categories