✅ 40 persones més rebran ajuts per a la competitivitat agrària ➕8%

Gràcies a la pressió feta el març de 2024, el Departament d’Agricultura va modificar l’ordre de puntuació mínima per accedir als ajuts d’inversió en competitivitat del Contracte Global d’Explotació (CGE). El canvi, publicat l’11 d’abril, ha permès que avui s’aprovin 40 expedients més dels 508 del 2024, que inicialment haurien quedat fora per tenir menys de 25 punts.

Una modificació que afavoreix la viabilitat econòmica de moltes explotacions:

1️⃣L’ordre que regula el Contracte Global d’Explotació 2024, amb ajuts destinats a: inversions en competitivitat, incorporació de joves, ajudes agroambientals, millores estructurals, entre altres; deixava fora molts agricultors professionals i EAP.

2️⃣Des de JARC vam reivindicar una solució per incloure els altres professionals que tenen la qualificació prioritària.

3️⃣ L’11 d’abril de 2024, el Departament va publicar la modificació de l’ordre, baixant la puntuació mínima de 25 a 20 punts gràcies a la pressió de JARC.

👉🏼Avui, amb la publicació dels resultats dels ajuts d’inversió, podem dir que:

40 expedients dels 508 aprovats (8%) han sigut inclosos en els ajuts gràcies a aquesta modificació impulsada per JARC.

Celebrem aquesta petita victòria que ha ajudat explotacions agràries a tirar endavant inversions subvencionades per ser competitives i viables econòmicament. 

Reivindiquem, pressionem i aconseguim millores reals per als professionals. Gràcies per ser-hi i fer-ho possible! 💪🏼

Categories