Pla de Sequera: Aconseguides menys restriccions i facilitats d’abastamen

Després d’una intensa tasca de diàleg i pressió, en la reunió bilateral mantinguda amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) hem obtingut compromisos concrets per minimitzar l’impacte de les restriccions d’aigua derivades del Pla de Sequera. Considerem que cal anticipar-se a la propera situació de crisi i no perjudicar tant l’activitat agrària amb decisions precipitades i poc consensuades que afecten una activitat essencial: la producció d’aliments.

Què hem aconseguit?

1. Reducció significativa de les restriccions del Pla de Sequera
Les granges no tindran restriccions d’aigua destinada al beure dels animals i la resta d’usos s’equipararan als sectors industrials.
En cultius, les restriccions es reduiran segons el tipus de reg utilitzat. Els sistemes d’aspersió i degoteig podran arribar a una limitació de només el 10%.

2. Millores en les concessions d’aigua per a granges
Els ramaders podrem sol·licitar anticipadament una modificació de la concesió de l’ús d’aigua de qualsevol pou propi, no només del situat dins la finca. També podrem utilitzar aigua de pous veïns si comptem amb la seva autorització.

3. S’establiran punts d’abastiment d’aigua per comarca.

A JARC treballem per millorar les condicions dels productors agraris professionals, les persones que ens dediquem principalment a la producció d’aliments. Nosaltres som empresaris agraris de compromisos concrets i fets.

Si us cal més informació no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres (tel. 934 510 393).

Categories