Aquesta setmana hem mantingut una reunió amb Mercadona, representada per en Jenaro López, representant institucional de la Zona de Barcelona i de la cadena agroalimentària de tot Catalunya, amb especial atenció al sector primari.
Temes tractats:
1.- Anuari de Mercadona: Ens van presentar el seu anuari, que conté informació sobre la seva activitat i el seu compromís amb el sector primari català.
2.- Transparència de l’etiquetatge: Mercadona està treballant en la modificació del format dels seus productes perquè siguin més clars i informatius per als consumidors.
3.- Separació dels líneals: Vam reiterar la nostra petició de què Mercadona separi els productes nacionals dels de fora als seus líneals.
4.- Llet Hacendado: Van confirmar que el 100% de la llet que venen a Catalunya sota la marca Hacendado es produeix a Catalunya.
5.- Preus: Mercadona no fa campanyes amb “productes reclam” i, segons els seus informes, els seus preus es troben en la mitjana del mercat.
6.-Conill: Vam agrair l’esforç de Mercadona per a promoure la venda de conill català i vam discutir noves propostes per a impulsar el seu consum.
7.- Reutilització de caixes: Vam tractar el tema de la reutilització de les caixes per part dels productors d’horta.
8.- Campanyes de temporada: Mercadona està preparant campanyes publicitàries per a destacar la durada dels productes de temporada nacionals, amb l’objectiu d’evitar confusions entre els consumidors.
CBPC del DACC: Mercadona està adherida al CBPC del DACC, del qual JARC és membre fundador.
JARC espera que aquesta reunió sigui l’inici d’una col·laboració més estreta amb Mercadona per a beneficiar els productors i consumidors catalans.