Aquestes eleccions al Consell Regulador de la DOP Cava són molt més que una cita al calendari. En un context complex com l’actual, els viticultors ens hi juguem tenir una veu pròpia, forta i decisiva, arrelada a la realitat del camp i a la nostra feina diària.
Per això, Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) i Dominio de la Vega (Requena) ens presentem en coalició com Viticultors del Cava.
Ho fem amb una convicció clara: les decisions sobre el cava les han de prendre viticultors que trepitgen el tros i que saben què ens hi juguem.

Parlem des de l’experiència. I reivindiquem amb més pes
Les nostres propostes neixen de la vinya: de les veremes, dels costos que no paren de pujar, dels preus que sovint no cobreixen despeses i de pagaments que arriben tard.
Per això defensem, sense matisos, que el raïm s’ha de pagar sempre per sobre dels costos de producció i el Consell Regulador ha d’ajudar a fercomplir la Llei de la cadena alimentària.
Perquè si la nostra feina no és viable, el cava tampoc ho serà.
Un projecte fet per i per als viticultors
Viticultors del Cava ens presentem al cens B d’elaboradors amb el lema “La veu de tots, la força del cava”, i amb un compromís ferm amb el sector productor:
- Preus justos, amb contractes que donin estabilitat.
- Liquidacions abans del 31 de desembre i interessos de demora obligatoris si els pagaments s’endarrereixen.
- Transparència real: albarans clars, amb tota la informació que condiciona el preu del raïm, i reconeixement àgil del raïm apte per elaborar vi base cava.
- Impulsar una planta de most concentrat amb raïm de la DOP Cava per donar més sortida a la nostra producció.
- Defensar caves de baixa graduació elaborats exclusivament amb raïm de la DOP per reduir estocs i revalorar el raïm.
- Facilitar la feina als petits elaboradors, permetent elaborar cava i vi tranquil a les mateixes instal·lacions.
No demanem privilegis. Demanem justícia i respecte per la feina feta.
Un Consell Regulador que escolti, informi i defensi el cava
Volem un Consell Regulador àgil, transparent i proper, que escolti el sector perquè el coneix i el viu.
Proposem reunions abans i després de la verema per preparar cada campanya i valorar-ne els resultats.
Si volem que valorin el Cava, hem d’explicar-nos millor
El Consell Regulador ha de ser el millor ambaixador de la marca cava, mostrant tot el que hi ha darrere del nostre producte: famílies, territori, tradició, innovació, sostenibilitat i qualitat.
El cava és ric en valors, i els hem de saber explicar amb orgull.
Reivindiquem-ho tot junts, amb empenta, per dignificar la nostra feina i reforçar el valor del cava.
Compromís amb una viticultura professional, jove i amb futur
Des de JARC apostem per una viticultura professional, competitiva, innovadora i sostenible, amb futur per a les noves generacions. Defensem un model agrari que garanteixi que els viticultors i viticultores puguin viure dignament del camp, amb explotacions viables i capacitat d’adaptar-se als nous reptes.
Sense rendibilitat no hi ha relleu generacional; i sense relleu, no hi ha futur per al cava ni per al territori.
El 7 de maig, tria la veu de tots.
Vota Viticultors del Cava.
Més informació i agenda de presentacions a www.viticultorsdelcava.org