Les ramaderes i ramaders de conill de Catalunya ja podem sol·licitar els ajuts destinats a compensar les pèrdues de productivitat fins al 26 d’octubre. Aquesta línia de suport vol alleugerir l’impacte econòmic que patim moltes granges de conills i donar continuïtat a una activitat ramadera estratègica per al territori.
Des de JARC treballem perquè l’Administració impulsi mesures de suport quan els sectors agraris travessen moments difícils. Alhora, posem a disposició dels ramaders i ramaderes el nostre servei d’assessorament perquè puguin sol·licitar correctament aquests ajuts i no perdin cap oportunitat de suport econòmic.
Qui pot demanar els ajuts per al sector cunícola?
Poden ser beneficiaris els titulars d’explotacions de conills que compleixin aquests requisits:
✅ Estar ubicades a Catalunya.
✅ Estar en situació activa al Registre d’Explotacions Ramaderes amb el tipus «producció i reproducció».
✅ Tenir alguna de les classificacions zootècniques següents:
- Producció de llodrigons per a carn
- Producció de pell
- Producció de pèl
- Selecció
- Multiplicació
✅ Disposar d’un cens mínim de 15 femelles reproductores.
Quantia de l’ajut: fins a 8 € per animal declarat
L’ajut pot arribar a un màxim de:
💰 Fins a 8 euros per conill declarat al cens
Per calcular l’import es tindran en compte els animals declarats en l’últim cens:
- Femelles reproductores
- Mascles reproductors
- Animals de reposició
Aspectes importants a tenir en compte
⚠️ Els ajuts s’atorguen en règim de concurrència no competitiva.
⚠️ Si l’import total de les sol·licituds supera el pressupost disponible, s’aplicarà un prorrateig entre els beneficiaris.
⚠️ Es tracta d’un ajut de mínimis, subjecte als límits establerts per la normativa vigent.
Termini de sol·licitud
📅 Fins al 26 d’octubre de 2026
La sol·licitud s’ha de presentar obligatòriament per mitjans telemàtics.
👉 Fes la sol·licitud aquí
Necessites ajuda?
Contacta amb la teva oficina de JARC i t’assessorarem en la tramitació d’aquests ajuts al sector cunícola.